Handelsbetingelser

Bestilling af varer
Forbrugeren er altid velkommen til at kontakte Butik Lille Spejl, hvis
Forbrugeren har spørgsmål til varer der er tilgængelige/utilgængelige hos Butik
Lille Spejl.

Alle priser er inkl. moms og øvrige afgifter.
Priserne er dagspriser.
Alle kontrakter indgås på dansk og efter dansk lovgivning.

Returnering: Generelt
Butik Lille Spejl yder 14 dages returret, gældende fra den dato varen er leveret
til forbrugeren. Varen sendes direkte til Butik Lille Spejls adresse med omdeling.
(vi afhenter ikke pakker)

Såfremt der er bestilt flere varer i én ordre, og de sendes over flere gange,

gælder fortrydelsesretten fra sidste vares leveringsdato.

Returretten gælder ikke på:
Varer der er fremstillet efter forbrugerens specifikationer, eller som har fået et

tydeligt personligt præg.

Varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
Varer som ved leveringen bliver uløseligt blandet sammen med andre varer.
Forseglede varer som af sundhedsbeskyttelseshensyn eller hygiejnemæssige
hensyn ikke er egnet til at blive returneret, når forseglingen er brudt.
Forbrugeren skal give en utvetydig erklæring til Butik Lille Spejl om, at

fortrydelsesretten udøves.

Meddelelsen skal gives ved mail, tlf eller post.
I meddelelse skal Forbrugeren gøre Butik Lille Spejl tydeligt opmærksom på,

at Forbrugeren ønsker at udnytte sin fortrydelsesret.

Det er ikke tilstrækkeligt at Forbrugeren blot at nægter modtagelse af varen.
Forbrugeren kan bruge lovens standard fortrydelseserklæring eller den
erklæring, som Butik Lille Spejl medsender med hver ordre. Denne
fortrydelseserklæring er også tilgængelig på Butiklillespejl.dk/retur

Fortrydelseserklæringen kan enten sendes særskilt, eller vedlægges i pakken

sammen med den eller de varer der ønskes returneret.
Erklæringen skal afsendes inden fortrydelsesfristens udløb.
Reklamation – Hvis varen har fejl eller mangler
Forbrugeren har 24 måneders reklamationsret, når Forbrugeren handler hos

Butik Lille Spejl.

Forbrugerens køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne.
Det betyder, at Forbrugeren enten kan få en mangelfuld vare repareret,
ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete
situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke

er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden
skadeforvoldende adfærd.

Reklamation skal ske indenfor ”rimelig tid”
Forbrugeren skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at Forbrugeren har

opdaget manglen ved varen.

Butik Lille Spejl anbefaler, at Forbrugeren reklamerer så hurtigt som mulig, og

inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.

Forbrugeren bedes oplyse så detaljeret som muligt, hvad manglen er.
Forbrugeren kan reklamere ved at kontakte Butik Lille Spejl via mail eller
telefonisk. Se kontaktoplysninger under “Returneringsadresse &
virksomhedsinformationer”.

Hvis Butik Lille Spejl beder Forbrugeren sende varen ind til Butik Lille Spejl ,
skal pakken sendes til adressen angivet under “Returneringsadresse &
virksomhedsinformationer”.

Ved berettiget reklamation refunderer Butik Lille Spejl de rimelige

fragtomkostninger.

Er reklamationen berettiget, refunderer Butik Lille Spejl forbrugerens rimelige

fragtomkostninger, til at sende varen retur til Butik Lille Spejl.

I modsat fald skal Forbrugeren selv afholde alle udgifter til transport, herunder

Butik Lille Spejl’s fragtomkostninger til returnering, af varen efter
undersøgelse, ligesom Butik Lille Spejl kan opkræve Forbrugeren et beløb
på op til 195,00 DKK for undersøgelse af varen.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for

afsendelse.

Forbrugeren har selv ansvaret for pakken/varerne indtil Butik Lille Spejl’s

modtagelse.

Butik Lille Spejl anbefaler Forbrugeren at gemme Track ‘n Trace nummeret fra

transportfirmaet.

Butik Lille Spejl anbefaler Post Danmark eller GLS til returforsendelser.
Butik Lille Spejl anbefaler Forbrugeren at varen pakkes i forsvarlig slag- og

væsketæt emballage.

Butik Lille Spejl modtager ikke forsendelser sendt per efterkrav.
Returnering: Butik Lille Spejl’s forpligtelser over for Forbrugeren
Butik Lille Spejl tilbagebetaler beløbet til forbrugeren, senest 14 dage efter
Forbrugeren har givet Butik Lille Spejl en utvetydig erklæring, om at returretten
ønskes udøvet.

Tilbagebetalingen kan tilbageholdes, indtil Butik Lille Spejl har modtaget varen
retur, med mindre Forbrugeren inden da har fremlagt dokumentation for at
have returneret den.

Såfremt ibrugtagning har medført en værdiforringelse kan tilbagebetalingen
tilbageholdes indtil den konkrete vares værdiforringelse er blevet vurderet.

Betalingen til Forbrugeren kan tilbageholdes, indtil der er fremlagt

dokumentation for, at varen er returneret.

Butik Lille Spejl vurderer hvorvidt dokumentationen for returneringen er

tilstrækkelig.

Ekstraomkostninger som følge af, at Forbrugeren har valgt en dyrere
forsendelsesmåde end den tilbudte, bliver ikke tilbagebetalt.
Tilbagebetalingen foregår på samme betalingsmiddel som Forbrugeren

benyttede i forbindelse med betalingen.
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.
Butik Lille Spejl vil, efter Forbrugeren utvetydigt har fortrudt sit køb, kvittere for

dette på et varigt medium.

Returnering: forbrugerens forpligtelser over for Butik Lille Spejl
Varen skal sendes retur senest 14 dage efter den dag, hvor Forbrugeren

motog varen.

Forbrugeren kan sende sin fortrydelseserklæring sammen med pakken, eller

sende fortrydelseserklæringen særskilt.

Forbrugeren hæfter for varen under hele returtransportforløbet.
Butik Lille Spejl anbefaler Forbrugeren at gemme evt. Track ‘n Trace nummer

fra transportfirmaet.

Butik Lille Spejl anbefaler Post Danmark eller GLS til returforsendelser.
Butik Lille Spejl anbefaler Forbrugeren at varen pakkes i forsvarlig slag- og

væsketæt emballage.

Butik Lille Spejl modtager ikke forsendelser sendt per efterkrav.
Forbrugeren betaler for returnering af varen.
Gyldigheden af dokumentationen om påbegyndt returnering vurderes af Butik

Lille Spejl .

Forbrugeren hæfter for en evt. forringelse af varens værdi, der skyldes anden
håndtering end den, der var nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og
den måde den fungerer på.

Forbrugeren må gøre det samme, som man kan i en forretning: Føle, prøve,

trykke på knapper men ikke tage i egentlig brug.

Forbrugeren opfordres til altid, så vidt muligt, at gemme emballagen under den
gyldige returperiode: I visse tilfælde udgør originalemballagen en væsentlig
del af varens værdi. Dette kan betyde, at varen ikke kan anses for
returneret i væsentlig samme stand og mængde hvis emballagen ikke
følger med.

Såfremt ibrugtagning har medført en værdiforringelse, er Forbrugeren ikke
garanteret en komplet refundering. Butik Lille Spejl vurderer den konkrete
sag, og refunderer varens værdiforringende værdi.

Værdiforringelsen er forskellen mellem købsprisen og varens generelle
handelsmæssige salgspris med den pågældende forringelse.

Specielt for varer med påsatte sten, perler og deslige
Ved påsatte sten og deslige, anbefales Forbrugeren at påføres en klar og
farveløs lak på alle accessories med sten, perler og deslige.
Ved reklamationer over sten, perler og deslige som er faldet af, vurderes den
konkrete sag ud efter varens kvalitet, brugsforhold, forbehold nævnt
herover samt varens kvalitet.

Returneringsadresse & virksomhedsinformationer
Adresse
Lille Spejl
Jernbanegade 8a
4800 Nykøbing F
Danmark
CVR nummer
38069578
Telefonnummer
71 11 77 76
Åbningstid for telefonisk kontakt
Man-Tor: 10:00 – 17:00
Fredag: 10:00 – 18.00
Lørdag: 10:00 – 14:00
Søndag: Lukket
E-mail adresse
Kundeservice@butiklillespejl.dk
Betaling
Butik Lille Spejl modtager betaling med Dankort, Visa-Dankort, E-Dankort,

VISA og Mastercard.

Betaling vil først blive trukket på forbrugerens konto når varen afsendes fra

Butik Lille Spejl .

Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, Forbrugeren har godkendt ved

købet.

Butik Lille Spejl opkræver ikke betalingsgebyr når der betales med kort.
Butik Lille Spejl krypterer alle forbrugerens kortoplysninger med en SSL
(Secure Socket Layer) protokol. Dette betyder at uvedkommende ikke kan aflæse
forbrugerens kortnummer, eller andre informationer under transaktionen. Butik
Lille Spejl kan ikke se forbrugerens fulde kortoplysninger.

Butik Lille Spejl modtager ikke betaling via bankoverførsel, med mindre det

aftales direkte med os.

For at betale med bankoverførsel skal du først kontakte Butik Lille Spejl.
Forsendelse
Butik Lille Spejl har følgende leveringsmuligheder og priser
Ved forsendelse til dansk adresse benyttes GLS med følgende fragtrater:
Med GLS pakkeshop = 49,00 DKK
Afhentning hos Butik Lille Spejl kan også ske.
Pakken kan først afhentes når Butik Lille Spejl har informeret Forbrugeren om
at pakken er klar. Der informeres via telefon og/eller e-mail.

Forbrugeren skal medbringe billede-ID samt kopi af ordrebekræftelse.
Pakker kan sendes til både private og erhvervsadresser.
Levering sker med GLS med mindre andet er aftalt.
Forsendelser fra Butik Lille Spejl ankommer normalt en til tre hverdage efter

forbrugerens bestilling.

Ved fragt til ikke-brofaste øer kan der forekomme længere leveringstid.
Ordrer afgivet inden kl. 13:00 på hverdage sendes så vidt muligt samme dag

som ordren modtages.

Bestillinger foretaget på weekend- og helligdage vil blive afsendt den først

komne hverdag.

Såfremt Forbrugeren har specielle ønsker om leveringen af forbrugerens
bestilling (leveringsdato, indpakning og andet) kan Forbrugeren skrive dette i
kommentarfeltet når Forbrugeren bestiller.

Butik Lille Spejl er ikke forpligtet til, men bestræber at opfylde alle
forbrugerens ønsker i forbindelse med indpakning og specielle
leveringsinstruktioner.

Butik Lille Spejl hæver ikke pengene fra forbrugerens konto førend ordren

afsendes.

Betaler Forbrugeren med et debetkort som f.eks. VISA ELECTRON kan

forbrugerens bank dog reservere beløbet på forbrugerens konto.

Personlige oplysninger
Ingen personlige oplysninger der registreres på Butik Lille Spejl, bliver på
noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjepart.
Butik Lille Spejl registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Alle informationer opbevares på en sikker server, og er kun tilgængelige for

betroede medarbejdere hos Butik Lille Spejl.

 

Butik Lille Spejl anvender cookies til styring af indholdet i forbrugerens
indkøbsvogn, samt styring af forbrugerens bruger konti, såfremt Forbrugeren er
logget ind. En cookie er en fil som gemmes på forbrugerens egen computer.
Forbrugeren kan til enhver tid slette denne cookie på forbrugerens computer.
Bemærk at eventuelt gemt log ind, gemt adresse eller indkøbskurv herved går
tabt.

Såfremt forbrugerens aktivt vælger at modtage nyhedsbrev, vil forbrugerens
navn og e-mail også blive brugt i forbindelse med nyhedsbreve.
Når der indsamles personoplysninger via Butik Lille Spejl’s website, sikrer
Butik Lille Spejl , at det altid sker ved afgivelse af forbrugerens udtrykkelige
samtykke, således at Forbrugeren er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der
indsamles og hvorfor.

Informationerne transmitteres via en ikke-krypteret med mindre andet er

angivet.

Informationerne gemmes i minimum 5 år.

Klager
Ønsker Forbrugeren at klage, bedes Forbrugeren tage kontakt til Butik Lille

Spejl per e-mail.

Forbrugeren kan også indsende klage via Forbrugerklagenævnet:
Adresse: Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby
Telefon: 41 71 50 00 (Hverdage 9 – 16)
E-mail: forbrugerombudsmanden@kfst.dk
Copyright
Alt indhold på Butik Lille Spejl herunder tekster, billeder m.m. er beskyttet af

ophavsretsloven.

Kopiering eller anden brug af indhold fundet på Butik Lille Spejl må
udelukkende finde sted efter skriftlig aftale med Butik Lille Spejl.

Uautoriseret benyttelse af Butik Lille Spejl’s billeder, tekster og lign. vil

resultere i retsforfølgelse.

Ønsker Forbrugeren at bruge nogle af Butik Lille Spejl’s billeder bedes

Forbrugeren kontakte Butik Lille Spejl for yderligere information.

Forbehold
Butik Lille Spejl forbeholder retten til at afvise og annullere pakker og ordre

ved mistanke om svindel.